توافق نامه و مقررات وحفظ حریم خصوصی تراکت 2

 

ضوابط و شرایط استفاده از خدمات تراکت2

 

فهرست

بخش اول- ضوابط و شرایط عمومی

قسمت اول- مواد و شرایط کلی

الف- تعاریف

ب– حفظ حریم شخصی و امنیت اطلاعات

پ- مالکیت فکری تراکت2

ت- ابلاغ

ث- شیوه حل و فصل اختلافات

قسمت دوم– شرایط و تعهدات عمومی

الف- شرایط و تعهدات عمومی کاربران تراکت2

ب– شرایط و تعهدات عمومی تراکت2

قسمت سوم- شرایط و ضوابط درج آگهی در سامانه تراکت2

الف- شرایط آگهی

ب– کالا و خدمات غیر مجاز

پ- فعالیت های ممنوعه

ت- معاملات ممنوع در تراکت2

ث- لیست کالاها و خدمات غیرمجاز در هر گروه

ج- نکات امنیتی جهت انجام معاملات غیر حضوری

 

ضوابط و شرایط استفاده از خدمات تراکت2

کاربرانی که قصد استفاده از خدمات تراکت2 را دارند، لازم است این ضوابط و شرایط را به طور کامل مطالعه و سپس اقدام به عضویت و یا درج آگهی خود در پایگاه اینترنتی و برنامه تراکت2 (سامانه تراکت2) نمایندعضویت و درج آگهی در سامانه تراکت2 به منزله علم و آگاهی کلیه کاربران نسبت به ضوابط و شرایط خدمات مورد درخواست می باشد. لازم به ذکر است که کاربران با درج آگهی، ثبت درخواست خدمات و یا عضویت در سامانه تراکت2، در واقع اعلام می نمایند که کلیه ضوابط و مقررات را مطالعه نموده و ملتزم به آن می باشند و طبق ماده ۱۰ قانون مدنی با درج آگهی و ثبت درخواست خدمات در سامانه در واقع قراردادی بین کاربر و تراکت2 منعقد می گردد که طرفین طبق ضوابط و مفاد ذیل متعهد به آن می باشند. لذا هرگونه ادعایی مبنی بر بی اطلاعی نسبت به ضوابط مسموع نمی باشد و تراکت2 در این خصوص مسئولیتی ندارد.

همچنین کاربر باید توجه نماید که این ضوابط و مقررات در طول زمان قابل تغییر است و این تغییرات در پایگاه اینترنتی، برنامه و سامانه تراکت2 به روز رسانی می گردد، لذا مسئولیت مطالعه و آگاهی از این تغییرات بر عهده کاربران می باشد.

 

 

 

بخش اول- ضوابط و شرایط عمومی

قسمت اول- مواد و شرایط کلی

الف- تعاریف

تراکت2نام و علامت تجاری متعلق به شرکت تجارت دوم (مسولیت محدود) می باشد که در این ضوابط و مقررات اختصاراً به جای نام این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. تراکت2  اپلیکیشن تخصصی خرید و فروش ماشین آلات کارکرده در سراسر ایران می باشد که براساس پروانه کسب صادره از اتحادیه کسب و کارهای مجازی و مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای، با طراحی سامانه خود به نام «تراکت2»، بستر و زیر ساخت اینترنتی مناسب جهت درج، انتشار و نمایش آگهی تهیه و تولید شده توسط کاربران برای عرضه و خرید و فروش محصولات و خدمات کاربران را فراهم می نماید. کاربر باید توجه نماید که تراکت2 به هیچ عنوان تولید کننده، فروشنده و عرضه کننده کالا و خدمات آگهی شده در سامانه تراکت2 نمی باشد.

سامانه تراکت2: مجموعه نرم افزار ها و سخت افزار های متعلق به تراکت2 که برای طراحی، پیاده سازی و اجرای برنامه تراکت2 به کار گرفته شده است و یا می شود که شامل و نه محدود به نرم افزار، پلتفرم، برنامه تراکت2، پایگاه اینترنتی تراکت2 و سامانه پیام کوتاه تراکت2 می باشد.

نرم افزار/برنامه تراکت2نرم افزار یا برنامه تراکت2 در دو نسخه iOS و Android طراحی شده است و در دسترس کاربران می باشد.

کاربرهر متقاضی حقیقی یا حقوقی می باشد که درخواست استفاده از خدمات تراکت2 را در سامانه تراکت2 ثبت می نماید.

حساب کاربریصفحه ورود کاربران به سامانه تراکت2 می باشد که پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات مورد نیاز تشکیل شده و در اختیار کاربر قرار می گیرد.

قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایرانمنظور کلیه قوانین حاکم بر کشور اعم از قانون اساسی، قوانین عادی و تکمیلی، آئین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع فعالیت موضوع این ضوابط و مقررات می باشد.

ب– حفظ حریم شخصی و امنیت اطلاعات

تراکت2 ضمن احترامی که برای حفظ حریم شخصی کاربران قائل است، برای استفاده از امکانات پایگاه اینترنتی و برنامه تراکت2 توسط کاربران، اطلاعاتی را از کاربران درخواست می کند تا بتواند خدمات امن و مطمئنی را به کاربران خود ارائه نماید. تراکت2 درخصوص این اطلاعات مطابق با قانون حریم خصوصی جمهوری اسلامی ایران عمل می کند.

تراکت2 تعهد می نماید که از اطلاعات جمع آوری شده توسط سرورهای تراکت2 با استفاده از روش ها و ابزارهای عرفی متعدد از جمله رمزگذاری، پسووردها، امنیت فیزیکی و… محافظت نماید. در صورتیکه علیرغم اتخاذ اقدامات احتیاطی و حفاظتی معمول، اشخاص ثالث به اطلاعات جمع آوری شده دسترسی غیر مجاز و غیر قانونی پیدا نمایند، تراکت2 هیچگونه مسوولیتی در این خصوص نخواهد داشت

تراکت2 بنا به صلاحدید ممکن است اطلاعات شخصی کاربر را به منظور پاسخگویی به درخواست‏های قانونی صادره از مراجع ذیصلاح و یا پاسخ ‏دهی به ادعاهایی مبنی بر این که موضوع یا مضمونی مخل حقوق دیگران شده، یا برای حمایت از حقوق مالکیت و یا امنیت هر شخص ثالثی، استفاده یا افشاء نماید. لذا با تایید این ضوابط و مقررات، کاربران صراحتاً رضایت خود را با جمع‏ آوری، نگهداری، استفاده و افشاء اطلاعات شخصی خود، در چارچوب شرایطی که در این بخش از ضوابط مشخص شده است، اعلام می‏کنند.

اطلاعاتی که ممکن است توسط تراکت2 جمع آوری، ذخیره و یا استفاده گردد، به شرح ذیل می باشد:

نشانی پست الکترونیکی، شماره تلفن، اطلاعات تماس (با توجه به خدمات استفاده شده)، اطلاعات مالی مانند شماره کارت اعتباری یا شماره حساب بانکی؛

اطلاعات معاملات بر اساس فعالیت‏های انجام گرفته در سایت‏ها، اطلاعات مربوط به خدمات، مضامین و تبلیغات، شامل شناسه دستگاه، رایانه و اطلاعات اتصال، آمار بازدیدهای صورت گرفته از صفحات، ترافیک به و از سایت‏ها، اطلاعات آگهی‏ ها، آدرس IP  و اطلاعات استاندارد ورود به سایت؛

اطلاعات مربوط به مکاتباتی که از طریق سامانه تراکت2 صورت می گیرد.

هرگونه اطلاعاتی که برای استفاده کاربر از شناسه خود مورد نیاز باشد.

مسئولیت حفظ و نگهداری از اطلاعات لازم برای ورود به حساب کاربری شامل نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات شخصی درج شده در حساب کاربری، بر عهده کاربران می باشد. لذا برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کاربران نباید این اطلاعات را برای شخص دیگری فاش نمایند. کاربران باید توجه داشته باشند که همواره و در هر شرایطی، دارنده حساب کاربری نسبت به تراکت2، مسئول قلمداد می گردد.

کاربر تراکت2 مجاز نمی باشد اطلاعات کاربران دیگر را بدون کسب رضایت صریح آنها جمع آوری، ذخیره، استفاده و یا بازنشر نماید.

کاربر مجاز نمی باشد از ابزارهای ارتباطی تراکت2 برای ارسال اسپم، هرزنامه و هر گونه مضامینی که موضوع فعالیت تراکت2 را بی اعتبار نماید و یا بر نحوه خدمات رسانی تراکت2 تاثیر منفی بگذارد، استفاده نماید و در صورت ارسال هر گونه مطلب، محتوا و مضمونی خلاف این ضوابط، مسوولیت قانونی ارسال این مطالب بر عهده کاربر می باشد و تراکت2 مسوولیتی در این زمینه ندارد و کاربر خاطی ملزم به جبران خسارت وارده به تراکت2 و اشخاص ثالث می باشد.

پ- مالکیت فکری تراکت2

حقوق مالکیت فکری تراکت2 دارایی انحصاری تراکت2 می باشد و تحت حمایت کلیه قوانین و مقررات مربوط به ثبت اختراعات، طرحهاي صنعتي و علائم تجاري و قوانین کپی رایت، حق تکثیر، حق نشر و موافقتنامه های داخلی و بین المللی مربوطه می باشد. هیچ شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی حق استفاده از حقوق مالکیت فکری، علائم تجاری و اطلاعات مندرج در سامانه تراکت2 اعم از پایگاه اینترنتی، برنامه و نرم افزار تراکت2 را ندارد، درصورت تخطی از این بند و تعرض به حقوق مالکیت فکری تراکت2 یا هر شخص ثالثی، فرد خاطی علاوه بر مسوولیت قانونی، مسوول جبران کلیه خسارات مادی و معنوی وارده نیز می باشد.

ت- ابلاغ

کلیه اطلاعیه‏ ها و ابلاغ ها به نشانی ایمیل یا شماره تلفن همراهی که کاربر حین ثبت نام وارد نموده است، فرستاده می شود و در حکم ابلاغ قانونی است. لذا مسوولیت درج صحیح آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه به عهده کاربر می باشد و در صورت نامعتبر بودن آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه درج شده، ابلاغ ها دریافت شده محسوب می گردد.

 

 

ث- شیوه حل و فصل اختلافات

اختلافات ناشی از اجرا یا تفسیر این ضوابط و مقررات، بدواً از طریق سازش بین طرفین حل و فصل و در صورت عدم سازش، از طریق مراجع قضایی ذیصلاح در شهر تهران که اقامتگاه قانونی تراکت2 در آن واقع است، حل و فصل می گردد.

 

قسمت دوم- شرایط و تعهدات عمومی

الف- شرایط و تعهدات عمومی کاربران تراکت2

برای استفاده از هرگونه خدمات تراکت2 و درج آگهی سن کاربر باید حداقل ۱۸ سال تمام باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل و ایجاد مسوولیتهای قانونی ناشی از درج آگهی در سامانه تراکت2 توسط کاربری که کمتر از ۱۸ سال داشته باشد، کلیه مسوولیتهای قانونی مربوط به معاملات و درج آگهی وی در سامانه تراکت2 متوجه شخص درج کننده آگهی و ولی قانونی وی می باشد و تراکت2 مسوولیتی در این زمینه ندارد.

کاربر تعهد می نماید که کالاها و خدماتی که در آگهی درج می نماید متعلق به خود وی می باشد و یا مجوزهای لازم از سوی مالک و یا نهادهای ذیصلاح جهت فروش و ارایه آن خدمات را دارا می باشد. در صورتی که خلاف آن کشف گردد، کلیه مسوولیتهای ناشی از فروش و یا ارایه خدمات غیرمجاز به عهده کاربر بوده و تراکت2 در این زمینه مسوولیتی ندارد

مسوولیت قانونی و حقوقی آگهی درج شده توسط کاربر در سامانه تراکت2 به عهده کاربر می باشدلذا مسوولیت بررسی صحت اطلاعات و مطابقت آن با قوانین و مقررات، اخلاق حسنه و عرف اسلامی برعهده کاربر بوده و کاربر تعهد می نماید که از درج آگهی های مرتبط با کالا و خدماتی که طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی غیر مجاز می باشد، خودداری نماید. بدیهی است تراکت2 مسوولیتی در خصوص آگهی های درج شده خلاف قانون و مقررات کشور و آگهی های مخل حقوق اشخاص ثالث، ضوابط و سیاست های تراکت2 ندارد.

کاربر تعهد می نماید که از روبات، اسپایدر، اسکریپر یا سایر وسایل اتوماتیک جهت دسترسی به سایت و سامانه تراکت2 به هر دلیل و یا با هر قصدی بدون دریافت مجوز صریح و کتبی از تراکت2 استفاده ننماید، در غیر اینصورت مسوول کلیه خسارات وارده به سامانه تراکت2 می باشد.

کاربر تعهد می نماید اطلاعات درخواست شده در سامانه را به درستی اعلام نماید. تراکت2 مسوولیتی در قبال هر گونه مشکلی که به علت عدم ثبت صحیح اطلاعات ایجاد گردد، ندارد.

کاربر تعهد می نماید از انجام هر عملی که ممکن است بی دلیل، ناخواسته یا به طور نامناسب فشار زیادی را به زیرساخت های فنی تراکت2 تحمیل کند، خودداری نماید، در غیر این صورت متعهد به پرداخت خسارت وارده می باشد. میزان خسارات وارده به تشخیص کارشناسان تراکت2 ارزیابی و اعلام می گردد.

کاربر تعهد می نماید از کپی کردن، جعل، خلق مجدد و ویرایش هر مضمونی از سایت‏های متعلق به اشخاص ثالث و عرضه و نمایش عمومی آن در سامانه تراکت2 خودداری نماید مگر آنکه پیشاپیش مجوز صریح و مکتوب تراکت2 و یا شخص ثالث مربوطه را دریافت کرده باشد.

 

ب- شرایط و تعهدات عمومی تراکت2

 

سامانه تراکت2 صرفاً محلی برای درج آگهی ها بوده و به عنوان فروشگاه فعالیت نمی نماید و تنها خریدار و فروشنده را بدون واسطه در ارتباط مستقیم با یکدیگر قرار می دهد، لذا بررسی کیفیت، استاندارد و رعایت قوانین و مقررات کشور جهت فروش و عرضه محصولات و خدمات، قانونی بودن محصولات و خدمات آگهی شده و صحت مضامین آگهی‏ های کاربران بر عهده کاربر می باشد. تراکت2، کارمندان، مدیران و سهامداران آن هیچ مسئولیت قانونی و اخلاقی در قبال محصولات و خدماتی که از طریق سامانه‏ تراکت2 توسط اشخاص ثالث به عموم عرضه و آگهی می شود، یا درخصوص محتوای آگهی های منتشره در سامانه‏ تراکت2 که توسط اشخاص ثالث تولید شده، ندارد و صرفاً در حدود قانون، آگهی‏ های اشخاص ثالث را در سامانه‏ تراکت2 درج می‏کند.

تراکت2 هیچگونه مسوولیتی در معاملات فی مابین خریداران و فروشندگان ندارد. بدیهی است تراکت2 مسوولیتی نیز در قبال از بین رفتن پول، ورود ضرر و زیان، خدشه به حسن نیت یا اعتبار، یا هرگونه خسارت مستقیم یا غیرمستقیم که ممکن است در نتیجه استفاده از سامانه تراکت2 به کاربر وارد آید، ندارد.

تراکت2 هیچ مسوولیتی در قبال لینک‏ سایت‏ها، فایل‏ها و مضامینی که توسط کاربران در سامانه‏ تراکت2 درج و یا بارگذاری می گردد و در دسترس عموم قرار می گیرد، ندارد. بدیهی است تراکت2، از کیفیت خدمات یا محصولات مرتبط به این سایت‏ها، فایل ها و مضامین مطلع نبوده و آنها را تضمین نمی نماید.

تراکت2 می تواند حساب های کاربری تأیید نشده یا حساب های کاربری که برای مدت طولانی فعال نبوده اند را لغو نماید و همچنین می تواند محتوای آگهی های منتشره در سامانه تراکت2 را به منظور رعایت قوانین کشور اصلاح، ویرایش و حذف کند. در صورتی که کاربر الزامات قانونی را زیر پا گذارد، به حقوق معنوی و یا قانونی شخص ثالث تجاوز ‏کند، یا تعهدات مندرج در این ضوابط را نقض نماید، تراکت2 می تواند برحسب مورد، خدمات و حساب کاربری کاربر را محدود نماید یا به تعلیق درآورد و یا آن را مسدود کند، به گونه ‏ای که از دسترسی کاربر به سامانه تراکت2 ممانعت به عمل آید.

 

قسمت سوم- شرایط و ضوابط درج آگهی در سامانه تراکت2

الف- شرایط آگهی

کاربر باید توجه نماید که ضرورت دارد هر آگهی صرفاً در راستای تبلیغ برای فروش و عرضه یک کالا و خدمات خاص یا فروش عمده و یا معرفی و تبلیغ یک کسب و کار (در صورتیکه در زیرگروه مرتبط آگهی شود) باشد و حاوی تصویر واقعی از کالا و یا خدمات درج شده در آگهی باشدچنانچه تصاویر و یا آگهی درج شده با هر یک از ضوابط و شرایط تراکت2 مغایرت داشته باشد، صرف نظر از اینکه مسوولیت های قانونی مربوطه بر عهده آگهی دهنده می باشد، به مجرد اطلاع تراکت2 آگهی و یا تصویر توسط ناظر تراکت2 حذف می گردددر موارد زیر آگهی یا تصویر آگهی حذف می گردد:

درج آگهی تکراری، مشابه و یا درج چند آگهی با یک تصویر، استفاده از آگهی کاربران دیگر، استفاده از فونت درشت و نامناسب و رنگی به نحوی که تصویر آگهی را غیرقابل مشاهده نماید؛

ثبت تصویر نامرتبط با کالا و یا خدمات آگهی شده، ثبت آگهی با خدمات نامشخص و کلی، ثبت آگهی کالا با مشخصات و توضیحات نامرتبط، ارایه اطلاعات مخدوش، ؛

ثبت آگهی مربوط به کالاهای قاچاق و غیرقانونی؛

ثبت آگهی کالاهایی که طبق قوانین جمهوری اسلامی معامله آنها ممنوع است؛

ثبت آگهی اموال مسروقه یا کالاهایی که از ارتکاب جرم و یا به واسطه نقض مقررات جمهوری اسلامی ایران به دست آمده باشد؛

ثبت آگهی کالاهایی که معامله آنها دارای تشریفات و الزامات قانونی و مقررات خاصی است؛

ثبت آگهی کالاهای خلاف شئون اجتماعی و اخلاقی جامعه و یا آگهی هایی که دارای محتوا و تصاویر خلاف شئون جامعه باشد؛

استفاده از لغات یا عبارات نامناسب و توهین آمیز در متن و یا تصویر آگهی؛

ثبت آگهی کالاهای ممنوع ذکر شده در سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به آدرس http://internet.ir؛

درج لینک و یا هرگونه تبلیغ سایت نیازمندیها و یا فروشگاه های اینترنتی و درج لینک و یا آی دی شبکه های اجتماعی در محتوا، عنوان و یا تصویر آگهی؛

استفاده از نام فروشگاه ها، بازاریابی یا تبلیغات کسب و کار و یا فروش عمده کالا در عنوان آگهی در زیر گروه هایی که ارتباطی به خرید و فروش عمده و معرفی و تبلیغات کسب و کار ندارد؛

استفاده از لوگوی شرکت و یا سازمان در زیر گروه هایی به غیر از گروه استخدام و کسب و کار؛ و

درج هرگونه شماره حساب بانکی، درخواست پیش پرداخت جهت معامله از راه دور و یا درخواست کمک نقدی در شرح آگهی، کاربر موظف است آگهی خود را طبق ضوابط و شرایط تعیین شده در این سامانه و طبق قوانین و مقررات جاری کشور در سامانه درج نماید. چنانچه آگهی با این ضوابط و شرایط متفاوت باشد و یا خلاف قوانین و مقررات حاکم باشد، کارشناسان ناظر تراکت2 می توانند نسبت به حذف و یا رد آن اقدام نمایند. در این صورت چنانچه کاربر مبلغی را جهت بسته انتخابی پرداخت کرده باشد این مبلغ بازگردانده نمی شود. لذا لازم است کاربر تراکت2 ضوابط و شرایط درج آگهی و خدمات را قبل از ارسال درخواست برای درج آگهی مطالعه نماید.

ب- فعالیت های ممنوعه

کاربر به هیچ عنوان نباید از طریق درج آگهی و فعالیت درسامانه تراکت2 اعمال غیرقانونی یا مجرمانه (فعالیت های ممنوعه) مرتکب گردد. در صورت ارتکاب فعالیت های ممنوعه، تراکت2 می تواند راساً و بدون هیچگونه اخطار قانونی، حساب کاربری کاربر را مسدود و علیه وی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد. بدیهی است تراکت2 هیچگونه مسوولیتی درمورد فعالیت و آگهی که خلاف این ضوابط درج گردیده، ندارد. فعالیت های ممنوعه مندرج در ذیل من باب تمثیل بوده و محدود و منحصر به موارد ذیل نیست و هر فعالیت خلاف قوانین و مقررات حاکم بر کشور را شامل می شود:

توهین به ادیان رسمی کشور، قومیت ها، گویش های مختلف، توهین به اشخاص عادی و یا مقامات حکومتی؛

درخواست واریز وجه قبل از تحویل کالا و یا ارایه خدمات به صورت غیر حضوری؛

درخواست کمک نقدی از طریق آگهی و به هرروشی، انجام امور خیریه و جمع آوری کمک های مالی از طریق سامانه تراکت2

افشا یا انتشار اطلاعات کاربران و یا استفاده از این اطلاعات به هر دلیلی؛

تخطی از قوانین جمهوری اسلامی ایران شامل و نه محدود به قوانین جزایی، مدنی، مالی، تجاری، بانکی، مالیاتی، گمرکی، قوانین تجارت الکترونیک، قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای، قانون ثبت اختراعات، قانون جرایم رایانه ای و قانون مبارزه با پولشویی و …..؛

نقض حقوق مولفین و مصنفان و هنرمندان، مخترعان، حقوق مربوط به طرح های صنعتی و علایم تجاری، حق تالیف کتب و نشریات و آثار صوتی؛

تقلب یا دست‏کاری در ساختار پرداخت و دریافت مبالغ و فرآیند صدور صورت حساب در سامانه تراکت2؛

فروش و عرضه کالاهای تقلبی و قاچاق؛

اشاعه و تبلیغ های صنفی و حزبی؛

کم ارزش جلوه دادن محصولات داخلی و یا تحقیر و بی کیفیت نشان دادن محصولات سایر رقبا؛

ارسال پیامهای الکترونیکی و هرزنامه از طریق سامانه به سایر کاربران؛

تلاش برای مداخله و یا اخلال در سایت و سامانه تراکت2، استفاده از نرم افزارهای اخلالگر مانند ویروس ها، تروجان ها و کرم های اینترنتی که موجب اخلال در کار رایانه های شرکت یا سرقت اطلاعات شود؛ و

انجام فعالیت های ممنوع ذکر شده در سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به آدرس http://internet.ir

ت- معاملات ممنوع در تراکت2

کاربر تعهد می نماید که از طریق درج آگهی در سامانه تراکت2 اقدام به انجام معاملات ذیل ننماید:

معاملات مربوط به کالاهایی که متعلق به فروشنده نبوده و یا فروشنده مجوزهای قانونی لازم جهت فروش آنها را ندارد؛  

معاملات مربوط به کالاهایی که حقوق مالکیت فکری افراد را نقض نموده است؛

معاملاتی که اطلاعات شخصی افراد دیگر را به صورت غیر قانونی فاش کند؛

معاملاتی که توسط افرادی غیر از مالکین و به نمایندگی از طرف آنها وجوه دریافت و جمع آوری گردد؛ و

کلیه معاملاتی که طبق قوانین جمهوری اسلامی ممنوع و غیر مجاز است.

ث- لیست کالاها و خدمات غیرمجاز در هر گروه

در تراکت2 برای هر کالا یا خدمات گروه بندی وجود دارد تا کاربر بتواند آگهی مورد نظر را سریع تر بیابد. کاربر باید توجه نماید به تناسب هر گروه درج آگهی در خصوص فعالیت های ذیل ممنوع می باشد:

نام گروه

کالاها و خدمات غیرمجاز

آبمیوه و بستنی

ماشین آلات مربوطه

دکور و تجهیزات

استخدام نیروی کار مربوطه

کافی شاپ

ماشین آلات مربوطه

دکور و تجهیزات

استخدام نیروی کار مربوطه

رستوران

ماشین آلات مربوطه

دکور و تجهیزات

استخدام نیروی کار مربوطه

فست فود

ماشین آلات مربوطه

دکور و تجهیزات

استخدام نیروی کار مربوطه

 

ج- نکات امنیتی جهت انجام معاملات غیر حضوری

بهترین و مطمئن ترین روش در انجام معاملات در سامانه تراکت2، خرید حضوری و دیدن کالا از نزدیک و انطباق کیفیت و کمیت کالا با آگهی درج شده در سامانه تراکت2 قبل از هرگونه نقل و انتقال پول می باشد. چنانچه بازدید و بررسی کالا به صورت حضوری امکان پذیر نباشد، تراکت2 جهت انجام معامله مطمئن روش های زیر را پیشنهاد می نماید. در هر حال، کاربر همچنان باید توجه نماید که این روش ها صرفا پیشنهاد و توصیه تراکت2 می باشد و تراکت2 در خصوص معاملات و مراودات بین طرفین هیچگونه مسوولیتی ندارد.

دریافت اسکن کارت ملی و یا شناسنامه از فروشنده برای تطبیق اطلاعات فروشنده با صاحب حساب جهت واریز وجه

دریافت تلفن ثابت علاوه بر شماره تلفن همراه از فروشنده

حفظ شناسه آگهی و تمامی اطلاعاتی که از فروشنده دریافت می گردد تا پایان معامله

کنترل مدارک مربوط به کالا برای تشخیص مسروقه نبودن و یا غیر اصل بودن کالا

دریافت رسید از فروشنده

بررسی کلیه آگهی هایی که فروشنده در سامانه درج نموده برای تشخیص صحت آگهی و عملکرد آگهی دهنده

توصیه به استفاده از روش پرداخت در محل در معاملات غیر حضوری. 

در هر حال توصیه اکید تراکت2 به کاربران خودداری از انجام معامله قبل از بازدید کالا می باشد و توصیه می نماید هیچ مبلغی به عنوان پیش پرداخت و یا بیعانه قبل از بازدید کالا توسط کاربر به حساب فروشنده واریز نگردد.